Fourth grade is in full swing at Sacajawea Elementary!
Students put on their problem solving hats, right away in week one by building pencil towers and magical hoop gliders. These STEM challenges encouraged collaboration and problem solving skills. We have continued our learning in science by learning about the scientific method and inquiry. We’ve practiced our critical thinking skills, learned new vocabulary words and discovered “why” we learn science. In social studies, students started by studying the world and continents. They’ve continued their learning with maps and exploration. We are currently working on a combined Social Studies and Science unit about earth’s changing landforms.
In reading and writing, we have been working on narrative literature. Student’s discovered narrative elements, practiced identifying main ideas and details, developed their vocabulary and practiced writing several narratives. In combination with stories from our reading book, students have practiced developing flow maps and tree maps to organize story information. We are shifting focus to informational text and writing next. Ask your student what they are reading about each week and let them teach you!
Math this year began with a lot of work on place value. Students can read and write numbers to 999,999. We then used our place value understanding to practice addition and subtraction up to 1 million! Ask your student to make up some math problems at home to practice. We have shifted gears and are now working on multiplication. Please help your child memorize their multiplication facts.
Everyday is an adventure in fourth grade! Watch the blog for our next update in early November.
Contact your child’s teacher with any questions, comments or concerns.
Thanks,
Mrs. Prall, Mrs. Washburn and Mrs.Hurd
eprall@caldwellschools.org
pwashburn@caldwellschools.org
thurd@caldwellschools.org
______________________________________________________
¡El cuarto grado está a todo lo que da en Sacajawea Elementary!
Los estudiantes se ponen sus gorras para resolver problemas, de inmediato en la primera semana construyendo torres de lápiz y planeadores de aro mágicos. Estos desafíos STEM fomentaron la colaboración y las habilidades de resolución de problemas. Hemos continuado nuestro aprendizaje en la ciencia aprendiendo sobre el método científico y la investigación. Hemos practicado nuestras habilidades de pensamiento crítico, hemos aprendido nuevas palabras del vocabulario y hemos descubierto "por qué" aprendemos ciencia. En estudios sociales, los estudiantes comenzaron estudiando el mundo y los continentes. Han continuado su aprendizaje con mapas y exploración. Actualmente estamos trabajando en una unidad combinada de Estudios Sociales y Ciencias sobre los accidentes geográficos cambiantes de la tierra.
En lectura y escritura, hemos estado trabajando en literatura narrativa. Los estudiantes descubrieron elementos narrativos, practicaron la identificación de ideas y detalles principales, desarrollaron su vocabulario y practicaron la escritura de varias narrativas. En combinación con las historias de nuestro libro de lectura, los estudiantes han practicado el desarrollo de mapas de fluidez y mapas de árbol para organizar la información de la historia. Estamos cambiando el enfoque hacia el texto informativo y la escritura a continuación. ¡Pregúntele a su estudiante sobre qué está leyendo cada semana y deje que le enseñe!
Las matemáticas de este año comenzaron con mucho trabajo sobre el valor del lugar. Los estudiantes pueden leer y escribir números a 999,999. ¡Luego usamos nuestra comprensión del valor de lugar para practicar la suma y la resta de hasta 1 millón! Pídale a su estudiante que haga algunos problemas de matemáticas en casa para practicar. Hemos cambiado de marcha y ahora estamos trabajando en la multiplicación. Por favor, ayude a su hijo a memorizar sus hechos de multiplicación.
¡Todos los días es una aventura en cuarto grado! Vea el blog para nuestra próxima actualización a principios de noviembre.
Gracias,
Sra. Prall, Sra. Washburn y Sra. Hurd
eprall@caldwellschools.org
pwashburn@caldwellschools.org
thurd@caldwellschools.org
No comments:
Post a Comment